september 2010


Här är två små bildserier från en dag i september någon gång. Jag var på vårt sommarställe i Småland, och fick se dessa söta små quarter-hästar gå i sin hage. Dock var de väldigt, rent ut sagt, tråkiga, så för att få lite fint spetsade öron spelade jag upp ett gnägg som jag hade spelat in tidigare i somras på mobilen (vilket förresten alltid är ett säkert kort när man skall fotografera!). Men när de stackars hästarna började gnägga och rusa runt som galningar - efter gnägget som de inte förstod var det kom ifrån - insåg jag att man kanske bör kontrollera vilket sorts gnägg man har spelat in först...

Hursom blev det en del fina bilder, dessvärre något svårtagna - då det var vid det här tillfället som min AF-motor i kameran hade lagt av (prova själv att fotografera busiga hästar med manuell fokus...). Kameran är på lagning fortfarande, men jag hoppas få hem den snart; har en helt galen fotoabstinens!

1 kommentarer:

Linda sa...

Många vackra bilder i din blogg..

Skicka en kommentar