göteborg horse show dag 3


Första klassen vi såg var Young Riders Krafft Cup.


Sedan blev det GP-ponnyn. Här är Nicholai från Ponnyakuten (ja, jag är ett ponnyakuten-offer.. därför blev jag lite starstruck av att jag såg några av deltagarna inne på mässan, och satt bredvid Jacob från nuvarande säsong..)



Här är 12-åriga Evelina Lindh som vann! Grymt duktig - gillade att hon sa att hon kommit med i finalen tack vare att "det var hennes mål".

Hoppklass igen, med ett Joker-hinder som gjorde det hela lite mer spännande.

Pappa skötte sig fint på banan, krattade och hade sig.





Galet duktiga Alexander Zetterman, som jag verkligen beundrar!



FEI World Cup i Grand Prix Kür!



Läckrast var Marc Peter Spahn som red en frieser med världens maffigaste svans! Och bäst musik hade nog ändå Charlotte Haid Bondegaard med ett Lady Gaga-medley. Det fick jag dessvärre inga bilder på eftersom alla batterier jag hade med mig ofattbart nog hann laddas ur.. Snopet.

8 kommentarer:

Sofia Camming - RACEHORSES sa...

Jättefin blogg och riktigt fina bilder :D

Michelle sa...

jag ♥ dina bilder!
FY FAN VAD FINA DOM ÄR :D

emelie sa...

hejsan. såg att du kommenterat hos dressyrmupparna ang det oranga schabraket. Det är supersnyggt irl, snyggare än på bild. Ångrar att jag inte köpte det. Men blev tipsad om att de finns att köpa här -->http://shop.textalk.se/se/article.php?id=4339&art=1260062

ha en trevlig kväll

emelie sa...

men tänk, 940.- för den hästen va ju inget dåligt pris.

michelle sa...

:)
Tack antar jag, dock är det inte min häst! :(

Michelle sa...

Åh super fina bilder:)
och bra blogg:D <3

olivia karelius sa...

Vilka fina bilder du har knäppt! :D

Mikaela sa...

Jättesnygga bilder!

Skicka en kommentar